Як підготувати квадроцикл до роботи взимку: масло, редуктор і антифриз

12

Хоч квадроцикл і відноситься до сезонної техніки, але багато власників не перестають його експлуатувати навіть взимку. Хтось просто катається по засніжених околицях, а хтось і благородна справа робить-чіпляє на всюдихід снігоприбиральний шнек і чистить дороги свого дачного селища. Неважливо, який варіант експлуатації в холодну пору року ви вибрали, — квадроцикл слід підготувати до роботи на морозі.

підготуйте квадроцикл до зимових поїздок

Розповідати про гусеничні комплекти, які встановлюють замість коліс, або агітувати на користь «перевзування» в шиповану квадроциклетну гуму не станемо. Адже куди важливіше, щоб мотовсюдихід був готовий до зими зсередини, а не зовні. Розповімо про 3 важливих етапи підготовки.

1. Міняємо масло

Перше, чим слід зайнятися напередодні холодів, — заменітьмасло в двигуні. Переважна більшість квадроциклів влітку катається на мастилі з в’язкістю 10w — 40 або 10w-50. В цілому таке масло вважається всесезонним, але якщо квадрик стоїть на вулиці, а не в опалювальному гаражі, то в міцні морози можуть виникнути проблеми з запуском движка, оскільки загусла масло буде надавати зайвий опір. Стартеру або акумулятора просто не вистачить сил, щоб провернути колінвал.

у морози можуть виникнути проблеми з запуском движка, якщо було залито невідповідне масло

Небезпеки і проблеми

Але навіть якщо двигун запалиться, то в перші секунди після запуску він може працювати, що називається, на суху, оскільки масляному насосу буде важко створити потрібний тиск і подавати мастило до поверхонь, що труться. Особливо це небезпечно для моторів, зібраних на так званих підшипниках ковзання, оскільки через масляного голодування корінні або шатунні вкладиші може провернути, і характерний стукіт, що доноситься з надр, буде однозначним передвісником капітального ремонту силової установки.

Щоб не зіткнутися з такою проблемою, краще до початку холодів залити в движок масло з в’язкістю 5w-40 або 5w-50. Але варто врахувати, що масло для снігоходів або автомобільне непридатне для використання в моторах квадроциклів atv, так як воно не містить спеціальних присадок, в тому числі дозволяють працювати зі зчепленням в масляній ванні.

Яке масло залити

У лінійці продуктівliqui moly є якісні масла з потрібними характеристиками, на 100 відсотків підходять для позашляхової мототехніки. Нс-синтетичне моторне масло liqui moly atv 4t motoroil 5w-50 забезпечує максимальну продуктивність і захист двигуна при будь-яких умовах експлуатації. Протизносні присадки і базова основа забезпечують максимальний захист двигуна atv і його безвідмовну роботу в найширшому діапазоні температур і навантажень. Це масло гарантує легкий пуск при негативних температурах і високі показники по в’язкісно-температурної стабільності.

масло з потрібною в’язкістю треба замінити до початку експлуатації в зимових умовах

Інший продукт для мотовнедорожников-синтетичне моторне маслоmotorbike 4t synth offroad race 5w-40. Сучасна формула, що поєднує високостабільну базову основу з сучасними присадками, чудово протистоїть підвищеним температурам і перегріву. Масло містить добавки, завдяки яким воно добре відокремлює воду. Підібрана в’язкість гарантує оптимальний захист двигуна від прихвату і задирів, а також забезпечує легкий запуск мотора при негативних показаннях вуличного термометра.

зимове масло для квадроцикла повинно гарантувати впевнений запуск мотора при негативних температурах

2. Промиваємо редуктори

З маслом в движку розібралися — тепер саме час освіжити вміст редукторів. Незважаючи на те, що як такої чисто зимової трансмісіонки для квадроциклів не буває, замінити масло перед морозами все одно потрібно. Адже в ці вузли через сапун або сальники могла потрапити вода з осінніх калюж, яка, перемішавшись з маслом, перетворилася в емульсію. А якщо врахувати, що в редукторах сучасних квадроциклів є електрика (у кого-то стоїть електромагнітна муфта, у кого-то — сервопривід), то від такої рідини буде тільки шкода.

вода неминуче потрапляє в робочі вузли і, змішавшись з маслом, утворює забруднюючу емульсію

Отже, якщо редуктори «сьорбнули» водиці, то перед заливкою нового масла їх необхідно промити. Злийте з них відпрацювання, закрутіть нижню пробку, а через заливну налийте очищувач liqui moly schnell-reiniger. Це засіб абсолютно безпечно для електрики і гумових ущільнювачів редуктора, але при цьому прекрасно очищає нутрощі цього вузла від залишків емульсії.

швидкий очищувач прекрасно промиває всі «нутрощі»

Для досягнення найкращого результату піддомкратьте ту вісь квадрика, редуктор якої ви промиваєте, і руками покрутіть колеса вперед-назад, щоб schnell-reiniger змив залишки емульсії з бічних стінок. Після цього відкрутіть зливну пробку, позбудьтеся від брудного вмісту і, закрутивши пробку назад, налийте свіже трансмісійне масло.

Універсальне трансмісійне масло

Найбільш популярним вважається трансмісійна з в’язкістю 75w-90. Вона підходить для більшості квадриків і заливається як в передні і задні редуктори, так і в коробки передач. Взяти, наприклад, квадроцикли stels, cfmoto, «російська механіка», brp, yamaha, suzuki, honda та інші. Практично скрізь виробники рекомендують для своєї техніки масло саме з цією в’язкістю.

У liqui moly є синтетичне трансмісійне масло для мототехникиmotorbike gear oil 75w-90. Воно в деякому сенсі універсальне: всесезонне і однаково підходить для трансмісій і мотоциклів, і скутерів, і квадроциклів, і снігоходів. Мастило створено на базі поліальфаолефінів (пат) і спеціальних присадок, завдяки яким не змінює свої властивості ні при негативних, ні при позитивних температурах. Вона володіє так званої термоокислительной стабільністю і стійкістю до старіння, а це означає, що інтервал між замінами істотно вище, ніж у масел інших виробників з аналогічною в’язкістю.

це мастило служить дуже довго

Але в будь-якому випадку, перш ніж заливати в редуктори масло, ознайомтеся з рекомендаціями виробника, оскільки в деяких моделях atv потрібно трансмісійне масло для роботи з фрикціонами. До речі, у німецького бренду liqui moly в асортименті є і такі продукти.

3. Перевіряємо систему охолодження і міняємо антифриз

Ревізію і обслуговування системи охолодження прийнято робити в кінці весни, адже ризик «закип’ятити» движок в літній період максимальний. Однак перед зимовими холодами перевірити стан антифризу не менш важливо. Ця рідина, як і масло, має обмежений ресурс. Стара охолоджуюча рідина погано відводить тепло, кристалізується, забиваючи вузькі канали в радіаторі, і руйнує елементи помпи — закипіти можна навіть в мороз.

А вже якщо антифриз у вас вже » закип’ячений «(хіба мало, влітку відмовив у працездатності вентилятор!), то майте на увазі: він втратив свої властивості. У нього, швидше за все, змінилася температура кристалізації і зійшли нанівець змащувальні властивості. Іншими словами, вже при -10°с така рідина може почати перетворюватися в лід, в той час як новий антифриз не замерзне навіть при -40°с. Чи варто говорити про те, до яких наслідків може привести поява льоду в системі охолодження!

Як промити систему охолодження

Перед заливкою нового антифризу систему охолодження необхідно промити, адже в ній можуть бути продукти окислення і розкладання від старої рідини, а також накип. Все це погіршує теплообмін і сприяє перегріву двигуна. В якості промивання при обслуговуванні квадроцикла рекомендуємо використовувати очищувач kühler reiniger. Склад м’яко розчиняє шлами, масляні і вапняні відкладення в системі охолодження (в «сорочці», патрубках, радіаторі, термостаті, насосі), а відмиті забруднення підтримує в зваженому стані, завдяки чому вони повністю видаляються при зливі старого антифризу.

перед заливкою антифризу систему охолодження потрібно промити

Який антифриз залити

Якщо говорити про вибір нової охолоджуючої рідини, то перевагу слід віддати антифризу, призначеному для двигунів з алюмінієвого сплаву. Концентратkühlerfrostschutz kfs 12++ призначений для систем охолодження зі збільшеною швидкістю циркуляції, виготовлених з кольорових металів і володіють підвищеною продуктивністю.

цей антифриз забезпечує відмінний захист від замерзання, іржі, а також від перегріву

Мабуть, це один з кращих антифризів на сьогоднішній день для двигунів підвищеної потужності. Він не містить амінів, боратів, нітритів, фосфатів, чудовоЗахищає мотор від перегріву і при цьому підходить для використання в найширшому діапазоні температур навколишнього повітря.

на підготовленому квадрику не страшно ганяти по засніжених просторах

Щоб квадроцикл не підвів з настанням холодів, завжди бадьоро заводився і раптово не зламався в лісі, його необхідно підготувати до зими. Тепер ви знаєте, як правильно це зробити і які технічні рідини забезпечать стабільну роботу вашій техніці.

Про особливості експлуатації садової техніки та інструменту читайте в інших статтях проекту в порядку з liqui moly:

  • 8 засобів, які врятують садову техніку від поломок взимку