Як зміцнити стінки оглядової ями в гаражі. Оглядова яма в гаражі своїми руками з цегли

14

Як зміцнити стінки оглядової ями в гаражі. Оглядова яма в гаражі своїми руками з цегли

В гаражному приміщенні оглядова яма стає просто незамінною. З нею можна регулярно проводити практично професійний технічний огляд, робити планову заміну деталей, а також ремонт, в разі потреби. Звичайно, якщо автолюбитель приділяє своїй машині достатній час, сам займається її ремонтом і оглядом, йому просто необхідно відповідним чином облаштувати приміщення. Сьогодні ми дізнаємося, як може бути побудована з цегли. Визначимо всі найбільш важливі етапи, корисні поради, з’ясуємо, за яким алгоритмом будувати яму. Крім того, розглянемо конкретний алгоритм роботи зі зведення оглядової ями з цегли.

Підготовка

В першу чергу знадобиться провести комплексні підготовчі роботи. Зараз ми виділимо всі найбільш важливі моменти.

Грунтові води

Велике значення має один фактор ризику – рівень підйому грунтових вод. Від цього багато в чому залежить кінцевий успіх роботи з будівництва оглядової ями. У деяких випадках доводиться відмовитися від пристрою такої ями або льоху. Потрібно бути заздалегідь готовим до того, що рівень вод виявиться критичним.

На жаль, в деяких населених пунктах зовсім немає геологічних спеціалізованих служб, де виробляють відповідні вишукування. Але ви можете самостійно визначити рівень підйому грунтових вод з досить високою точністю. Це робиться наступним чином. Вам потрібно викопати шурф глибиною 2,5 метра. Слідкуйте, до якого рівня підніметься вода. Коли підтверджуються гірші прогнози, тобто води залягають занадто близько до рівня землі, від будівництва оглядової ями краще відмовитися. Звичайно, чисто теоретично, можна забезпечити гідроізоляцію навіть в такій ситуації, але тоді яма буде нагадувати більше бункер, будуть потрібні великі зусилля і вкладення в будівництво, а небезпека затоплення все одно збережеться.

Ще один варіант, який допоможе впоратися з природним фактором ризику, полягає в облаштуванні дренажу. Буває так, що автолюбитель займається своєю машиною професійно, оглядова яма йому необхідна, а можливості вибрати іншу ділянку немає. В такому випадку слід зробити якісний дренаж підгрунтових вод. Викопується спеціальний дренажний колодязь за межами гаражного приміщення, куди і відводиться вода. Але така робота трудомістка, вимагає істотних вкладень.

Грамотно визначаємо розміри оглядової ями

Дуже важливо відразу точно визначити оптимальні параметри оглядової ями. Вона не повинна бути занадто великою, але в тісноті працювати теж незручно. Все повинно бути грамотно підібрано, безумовно, відповідно до габаритів автомобіля.

Зупинимося на методах визначення ключових параметрів.

  • довжина ями. Враховуйте параметри автомобіля. Зазвичай стандартна довжина оглядової ями для легкової машини становить приблизно 4-5 метрів. Щоб облаштувати зручний спуск з приставною або монолітною сходами, треба додати ще один метр. Це хороші параметри, які орієнтовані на комфортне, раціональне використання оглядової ями. Вам вже не знадобиться регулярно пересувати автомобіль в ході проведення ремонтних робіт, як це буває, якщо яма занадто маленька, коротка.
  • ширина. Тут для вас ключову роль відіграє відстань між колесами машини. Стандартний параметр для сучасних легкових автомобілів-яма з шириною 75-80 см.такої ширини буде цілком достатньо, при цьому вона не дуже велика.
  • глибина. Тут все строго індивідуально. Звичайно, в оглядовій ямі працюють стоячи. Деякі викопують неглибокі ями, щоб не провокувати тиск і протікання грунтових вод, проте працювати сидячи на табуретці незручно. Краще зробити хорошу глибоку оглядову яму. До зростання автолюбителя додається приблизно 15 см.коли виникають якісь сумніви щодо глибини (наприклад, коли в ямі планується робота декількох людей з різним ростом), зрозуміло, краще зробити її більше. Адже при необхідності під ноги просто можна зробити невеликий поміст.

Оглядова яма в півцеглини. З яких матеріалів роблять

Оглядова яма в гаражі (її стінки) викладається цеглою, важкими будівельними блоками, роблять з монолітного бетону. Якщо говорити про цеглу, то краще використовувати керамічну цеглу: він не боїться вологості. Стінки роблять в півцеглини або в цеглу. Товщина стінка в залежності від способу кладки виходить 12 см або 25 см.це необхідно врахувати при розмітці котловану.

Використовувати цеглу можна на сухих, щільних грунтах. Рівень підземних вод повинен бути низьким. Якщо вода підходить високо, краще стінки ями робити з армованого бетону.

Цегляна оглядова яма в гаражі

Будівельні блоки також необхідно вибирати ті, які не бояться підвищеної вологості. Це бетонні блоки. Решта якщо використовувати, то з обов’язковою зовнішньої гідроізоляцією, і то це не гарантія того, що вони не розсиплються, особливо якщо грунтові вода розташовуються близько.

З бетонною оглядовою ямою все простіше: бетон вологи не боїться, від неї він тільки міцніше стає. Для заливки стін використовують бетон марки м 250, для підлоги досить м 200. Чому так? тому що при зимовому обдиманні основне навантаження припадає саме на стінки. Щоб вони не» склалися » потрібно запас міцності, що досягається армуванням і використанням бетону високої міцності. До речі, щоб уникнути здимання грунту під гаражем, треба добре зробити вимощення, щоб вода йшла, а не вбиралася в грунт.

Товщина стінки при заливці оглядової ями бетоном від 15 см.стеки повинні армуватися. Для цього використовують готову сітку з товщиною дроту 5-6 мм і кроком 150 мм (якщо підземні води глибоко) або в’яжуть каркас з арматури діаметром 10-12 мм. Крок установки арматури — 20 см.для більшої міцності робити можна єдиний прут на дно і стіни, зігнувши його відповідним чином.

Утеплення оглядової ями в гаражі. Особливості гідроізоляції та теплоізоляції гаражної ями

Вибирати матеріали для гідроізоляції та утеплення оглядової ями необхідно на стадії планування. Це дозволить правильно розрахувати параметри споруди і прийняти рішення по його внутрішній обробці.

Матеріали для гідроізоляції

В якості гідроізоляції для гаражної оглядової ями можна використовувати:

  • бітумні матеріали (руберойд і його різновиди, бітумну смолу; термін експлуатації 10-15 років);

Вибирати матеріали для гідроізоляції та утеплення оглядової ями необхідно на стадії планування

  • полімерний геотекстиль (одно — і багатошарові полімерні мембрани на самоклеючій основі; термін служби становить не менше 50 років);

Геотекстиль в рулонах-хороший варіант для гідроізоляції і теплоізоляції гаражної ями

  • проникаючі склади (сухі мінеральні або мінерально-органічні суміші, що розводяться водою безпосередньо перед застосуванням; термін служби дорівнює терміну експлуатації оброблюваних поверхонь);

Проникаючі склади рівні терміну експлуатації оброблюваних поверхонь

  • жирна глина в поєднанні з продуктами нафтопереробки (в комбінації з сучасними матеріалами жирна глина збільшить експлуатаційний період основної гідроізоляції);

Жирна глина підходить для первинної гідроізоляції котловану оглядової ями

  • рідка гума (емульсія, до складу якої входять латекс, полімери і стабілізуючі речовини; термін служби близько 25 років);

Рідка гума добре підходить для гідроізоляції підземних бетонних конструкцій

Гідроізоляцію гаражної ями необхідно виконувати в комплексі з теплоізоляційними заходами. Останні дозволяють знизити витоку тепла через підлогу і стіни споруди, а також мінімізувати кількість конденсату, утвореного внаслідок перепаду температур.

Теплоізоляційні заходи

Для теплоізоляції оглядової ями прекрасно підходять екструдований пінопласт і керамзит. Перший укладається на гідроізоляцію стін споруди і вкривається пароізоляційною плівкою, після чого заливається бетонна стяжка.

Теплоізоляція бетонних стін оглядової ями екструдованим пінопластом-один з найпоширеніших варіантів

Керамзитом засипається піщано-гравійна подушка, облаштовується на дні ями. На утрамбовану подушку встановлюється пароізоляція, після чого виконується заливка або укладання підлоги.

Теплоізоляція підлоги оглядової ями керамзитом

Увага: при висоті залягання грунтових вод менше 2,5 м необхідно організувати дренажну систему з водовідведенням за межі приміщення гаража.

Оглядова яма з боковим входом.Елементи оглядової ями

Незважаючи на гадану простоту, гаражна яма має характерні особливості, які необхідно розуміти заздалегідь:

  1. гідроізоляція (гі). Безумовний і обов’язковий прихований елемент, нехтування яким загрожує тим, що яму буде неможливо використовувати. Головна проблема будь-яких ям і льохів — вогкість: автомобіль, що стоїть над сирою ямою, сам стане сиріти і гнити.

Примітка. Рівень грунтових вод (угв) може стати перешкодою до будівництва ями, тому що затоплюваний резервуар — неприпустиме спорудження для гаража.

  1. силовий контур по верхньому периметру. Зазвичай його роблять з куточка, до якого приварюють арматуру, сітку або просто «хвости», які запускають в армування стяжки. Ця сталева рамка потрібна для того, щоб стримувати тиск від авто в динаміці і статиці. Без неї колеса просто продавлять стяжку (яка рідко буває товщі 50 мм) і вона буде руйнуватися і сипатися в яму. Сталевий контур служить також упором для домкрата і місцем укладання перекриває дошки.
  2. ніші. Дають 200% до зручності в роботі. Чим їх більше, тим зручніше працювати. Достатній розмір-висота 300-400 мм, глибина 150-250 мм, довжина 400-500 мм.зазвичай на яму під легковий автомобіль роблять максимум 4 ніші — приблизно під кожним колесом.
  3. додаткові упори. В районі коліс, при монтажі силового контуру, можна закласти додаткові двотаври або швелери (висотою 90-120 мм) для зручності зміщення домкрата по висоті. Практика показала, що такі маніпуляції в районі маточин — часта потреба.
  4. освітлення. Профі знають, що світло в таких ямах повинен бути живиться від 36 вольт. Це виключає можливість загоряння парів палива і пмм. При харчуванні від 220 вольт коротке замикання або розбита лампа можуть стати причиною нещасного випадку, тому що швидко вибратися з ями, перекритої автомобілем, досить складно.

Оглядова яма з блоків. Коли і як планувати будівництво оглядової ями?

Загальні рекомендації з планування

Оптимальним варіантом буде споруда ями до початку зведення стін гаража, на розпланованому для нього місці, паралельно зі створенням фундаменту і підлоги. Зрозуміло, що в уже готовому будові можна зіткнутися з низкою обмежень, які значно ускладнюють роботу.

Відривати котлован для ями найзручніше ще на стадії підготовчих робіт, до заливки підлоги і зведення стін

Наприклад, той же котлован, що влаштовується на відкритому просторі, може бути виритий швидко і акуратно за допомогою спеціальної техніки. У готовому ж гаражі його доведеться копати виключно вручну, а ця робота досить трудомістка, так як доведеться не тільки розпушити, але і витягувати кілька кубів грунту з досить великої глибини, а потім ще організовувати його винос з гаража і подальше вивезення з території.

При плануванні викопування котловану рекомендовано заздалегідь отримати інформацію про розташування грунтових вод на ділянці будівництва, щоб убезпечити споруду від їх проникнення всередину ями, інакше вона стане непридатна для виконання робіт, а з часом почнеться її обвалення. В цьому випадку доведеться «рятувати» гараж, привозити грунт і закопувати яму. Тому найкраще всі нюанси її облаштування продумати заздалегідь і отримати всю необхідну для цього інформацію, інакше роботи можуть бути виконані марно.

Матеріали для спорудження ями

Для побудови оглядової ями потрібно досить багато різних матеріалів, які потрібно купувати з невеликим запасом. Зазвичай професійні будівельники радять збільшувати їх кількість на 10÷15%.

Отже, для створення повноцінної оглядової ями можуть знадобитися наступні матеріали:

  • пісок, гравій або щебінь. Пісок і гравій необхідні для кладки або заливного розчину, а для облаштування подушки на дні ями крім цих матеріалів потрібно щебінь. Для замішування всіх типів розчинів потрібно цемент.
  • брус перетином в 30х30 або 40х40 мм, дошки 25 мм або фанера товщиною в 10÷15 мм – для виготовлення опалубки, і добре оброблені дошки товщиною в 40÷45 мм – для кришки ями.
  • арматурний прут діаметром 6÷8 мм для в’язки армуючої решітки при зміцненні стін і підлоги.
  • гідроізоляційні матеріали-щільна поліетиленова плівка, руберойд і мастика. Для гідроізоляції можуть бути використані і більш сучасні матеріали, але вони мають більш високу ціну.
  • металевий кутник розміром 50х50 мм для закріплення периметра ями на рівні підлоги. Часто з куточка роблять ще й колесовідбійник.
  • сталевий дріт перетину 1,5÷2 мм — для скручування арматурної решітки.
  • пластикові труби діаметром 100 мм – для облаштування вентиляційної системи ями.
  • цегла або піноблоки, якщо з них планується зводити стіни ями.

Оглядова яма креслення проект розміри і конструкція. Оптимальні розміри оглядової ями в гаражі. Етапи будівництва.

любов до автомобілів у чоловіків в крові. Яким би не було його матеріальне становище, заглянути ввечері під капот справа честі. Заміну масла, свічок та інший дрібний ремонт можна виконати самостійно, не звертаючись за допомогою в сервісний центр. Для вирішення більш серйозних проблем потрібна оглядова яма. Побудувати її не складе труднощів, важливо лише правильно організувати процес і розрахувати розміри.

Неприємний момент, який можна запобігти

Крім очевидних переваг, перераховувати які немає сенсу, оглядова яма може завдати шкоди вашому авто. У низині вологість надмірно підвищена, і якщо машина постійно стоїть над неприкритою ямою, то це може стати причиною корозії днища. Проблема високої вологості і утворення конденсату зустрічається повсюдно, і це ніяк не залежить від розміру оглядової ями в гаражі.

Вирішити цю проблему можна за допомогою якісної гідроізоляції, про яку необхідно подбати в процесі будівництва. Спочатку необхідно з’ясувати рівень залягання грунтових вод. Якщо він не перевищує глибину 2,5 метра, то доведеться облаштовувати дренажну систему , яка буде відводити воду в спеціально передбачений колодязь. При заливці стін обов’язково додавайте в бетон гідроізоляційний склад, який буде перешкоджати утворенню конденсату. Також можна ізолювати зовнішню сторону стін гідроізоляційної мембраною, але це необхідно зробити на етапі монтажі опалубки.

Як розрахувати розмір оглядової ями в гаражі

Визначальним критерієм при визначенні розмірів оглядової ями є автомобіль, а точніше його габарити. Але як бути в тому випадку, якщо ви часто міняєте авто? чи не переробляти ж яму після кожної нової покупки? звичайно ж ні, просто потрібно відразу розрахувати оптимальну ширину. Вона безпосередньо залежить від розміру колісної бази авто і величини самого господаря. Ширина в 70-80 см максимально близька до універсального значення. З глибиною справи йдуть ще простіше. Тут все залежить від зростання господаря, при цьому, він повинен без проблем дотягуватися до днища. Також варто звернути увагу на комфортність положення, адже якщо перебуваючи в ямі доведеться витягуватися або навпаки пригинатися, то продуктивної роботи не вийде. Щоб було легше вважати, додайте до свого зростання 10-15 см, і ви отримаєте оптимальну глибину. Дані розміри оглядової ями в гаражі є базовими, але в них можна вносити невеликі зміни.

Читати по темі:

Що краще вибрати для підлоги в гаражі .

Будівництво оглядової ями

Процес будівництва оглядової ями не розтягнеться на тривалий термін, але виявиться досить трудомістким. В першу чергу це стосується земляних робіт, тобто риття котловану. Він розраховується з урахуванням глибини самої ями, товщини підлоги, стін і гідроізоляції. До ширини доведеться додати ще 50 см, які підуть на стіни.

Тепер, коли котлован виритий, приступаємо до підлоги. На дно необхідно насипати 10 см шар щебеню і добре утрамбувати. Поверх нього насипаємо вдвічі менший шар піску і також утрамбовуємо. Цей» пиріг » потрібно застелити гідроізоляційної плівкою, на яку потім покладеться армуючий каркас. Все готово, можна сміливо заливати бетон. На етапі його приготування потрібно додати спеціальний засіб, який додасть висохлому підлозі гідроізоляційне властивість. Розчин заливається в опалубку шаром 10 см, вирівнюється, і залишається до повного висихання. Як правило, при сприятливих погодних умовах на це йде близько 3 днів.

Після того, як підлога остаточно висох, настала черга стін. Для них також споруджується опалубка, укладається гідроізоляційна мембрана і встановлюється армуючий каркас, який додасть стінам міцності. На даному етапі можна підігнати товщину стін під готові розміри оглядової ями в гаражі.

По висохлих стінах проводиться фінішна обробка. Їх можна обштукатурити, обробити плиткою або плитами з гіпсоволокна. На краю ями встановлюється каркас, зварений з металевихКуточків, і закріплюється. Надалі він послужить опорою для дощок або інших панелей, що закривають яму. Їх можна накрити плівкою, що послужить додатковим захистом від конденсату.