Хоч квадроцикл і відноситься до сезонної техніки, але багато власників не перестають його експлуатувати навіть взимку. Хтось просто катається по засніжених околицях, а хтось і благородна справа робить-чіпляє на всюдихід снігоприбиральний шнек і чистить дороги свого дачного селища. Неважливо, який варіант експлуатації в холодну пору року ви вибрали, — квадроцикл слід підготувати до роботи на морозі.
Розповідати про гусеничні комплекти, які встановлюють замість коліс, або агітувати на користь «перевзування» в шиповану квадроциклетну гуму не станемо. Адже куди важливіше, щоб мотовсюдихід був готовий до зими зсередини, а не зовні. Розповімо про 3 важливих етапи підготовки.
1. Міняємо масло
Перше, чим слід зайнятися напередодні холодів, — заменітьмасло в двигуні. Переважна більшість квадроциклів влітку катається на мастилі з в’язкістю 10w — 40 або 10w-50. В цілому таке масло вважається всесезонним, але якщо квадрик стоїть на вулиці, а не в опалювальному гаражі, то в міцні морози можуть виникнути проблеми з запуском движка, оскільки загусла масло буде надавати зайвий опір. Стартеру або акумулятора просто не вистачить сил, щоб провернути колінвал.
Небезпеки і проблеми
Але навіть якщо двигун запалиться, то в перші секунди після запуску він може працювати, що називається, на суху, оскільки масляному насосу буде важко створити потрібний тиск і подавати мастило до поверхонь, що труться. Особливо це небезпечно для моторів, зібраних на так званих підшипниках ковзання, оскільки через масляного голодування корінні або шатунні вкладиші може провернути, і характерний стукіт, що доноситься з надр, буде однозначним передвісником капітального ремонту силової установки.
Щоб не зіткнутися з такою проблемою, краще до початку холодів залити в движок масло з в’язкістю 5w-40 або 5w-50. Але варто врахувати, що масло для снігоходів або автомобільне непридатне для використання в моторах квадроциклів atv, так як воно не містить спеціальних присадок, в тому числі дозволяють працювати зі зчепленням в масляній ванні.
Яке масло залити
У лінійці продуктівliqui moly є якісні масла з потрібними характеристиками, на 100 відсотків підходять для позашляхової мототехніки. Нс-синтетичне моторне масло liqui moly atv 4t motoroil 5w-50 забезпечує максимальну продуктивність і захист двигуна при будь-яких умовах експлуатації. Протизносні присадки і базова основа забезпечують максимальний захист двигуна atv і його безвідмовну роботу в найширшому діапазоні температур і навантажень. Це масло гарантує легкий пуск при негативних температурах і високі показники по в’язкісно-температурної стабільності.
Інший продукт для мотовнедорожников-синтетичне моторне маслоmotorbike 4t synth offroad race 5w-40. Сучасна формула, що поєднує високостабільну базову основу з сучасними присадками, чудово протистоїть підвищеним температурам і перегріву. Масло містить добавки, завдяки яким воно добре відокремлює воду. Підібрана в’язкість гарантує оптимальний захист двигуна від прихвату і задирів, а також забезпечує легкий запуск мотора при негативних показаннях вуличного термометра.
2. Промиваємо редуктори
З маслом в движку розібралися — тепер саме час освіжити вміст редукторів. Незважаючи на те, що як такої чисто зимової трансмісіонки для квадроциклів не буває, замінити масло перед морозами все одно потрібно. Адже в ці вузли через сапун або сальники могла потрапити вода з осінніх калюж, яка, перемішавшись з маслом, перетворилася в емульсію. А якщо врахувати, що в редукторах сучасних квадроциклів є електрика (у кого-то стоїть електромагнітна муфта, у кого-то — сервопривід), то від такої рідини буде тільки шкода.
Отже, якщо редуктори «сьорбнули» водиці, то перед заливкою нового масла їх необхідно промити. Злийте з них відпрацювання, закрутіть нижню пробку, а через заливну налийте очищувач liqui moly schnell-reiniger. Це засіб абсолютно безпечно для електрики і гумових ущільнювачів редуктора, але при цьому прекрасно очищає нутрощі цього вузла від залишків емульсії.
Для досягнення найкращого результату піддомкратьте ту вісь квадрика, редуктор якої ви промиваєте, і руками покрутіть колеса вперед-назад, щоб schnell-reiniger змив залишки емульсії з бічних стінок. Після цього відкрутіть зливну пробку, позбудьтеся від брудного вмісту і, закрутивши пробку назад, налийте свіже трансмісійне масло.
Універсальне трансмісійне масло
Найбільш популярним вважається трансмісійна з в’язкістю 75w-90. Вона підходить для більшості квадриків і заливається як в передні і задні редуктори, так і в коробки передач. Взяти, наприклад, квадроцикли stels, cfmoto, «російська механіка», brp, yamaha, suzuki, honda та інші. Практично скрізь виробники рекомендують для своєї техніки масло саме з цією в’язкістю.
У liqui moly є синтетичне трансмісійне масло для мототехникиmotorbike gear oil 75w-90. Воно в деякому сенсі універсальне: всесезонне і однаково підходить для трансмісій і мотоциклів, і скутерів, і квадроциклів, і снігоходів. Мастило створено на базі поліальфаолефінів (пат) і спеціальних присадок, завдяки яким не змінює свої властивості ні при негативних, ні при позитивних температурах. Вона володіє так званої термоокислительной стабільністю і стійкістю до старіння, а це означає, що інтервал між замінами істотно вище, ніж у масел інших виробників з аналогічною в’язкістю.
Але в будь-якому випадку, перш ніж заливати в редуктори масло, ознайомтеся з рекомендаціями виробника, оскільки в деяких моделях atv потрібно трансмісійне масло для роботи з фрикціонами. До речі, у німецького бренду liqui moly в асортименті є і такі продукти.
3. Перевіряємо систему охолодження і міняємо антифриз
Ревізію і обслуговування системи охолодження прийнято робити в кінці весни, адже ризик «закип’ятити» движок в літній період максимальний. Однак перед зимовими холодами перевірити стан антифризу не менш важливо. Ця рідина, як і масло, має обмежений ресурс. Стара охолоджуюча рідина погано відводить тепло, кристалізується, забиваючи вузькі канали в радіаторі, і руйнує елементи помпи — закипіти можна навіть в мороз.
А вже якщо антифриз у вас вже » закип’ячений «(хіба мало, влітку відмовив у працездатності вентилятор!), то майте на увазі: він втратив свої властивості. У нього, швидше за все, змінилася температура кристалізації і зійшли нанівець змащувальні властивості. Іншими словами, вже при -10°с така рідина може почати перетворюватися в лід, в той час як новий антифриз не замерзне навіть при -40°с. Чи варто говорити про те, до яких наслідків може привести поява льоду в системі охолодження!
Як промити систему охолодження
Перед заливкою нового антифризу систему охолодження необхідно промити, адже в ній можуть бути продукти окислення і розкладання від старої рідини, а також накип. Все це погіршує теплообмін і сприяє перегріву двигуна. В якості промивання при обслуговуванні квадроцикла рекомендуємо використовувати очищувач kühler reiniger. Склад м’яко розчиняє шлами, масляні і вапняні відкладення в системі охолодження (в «сорочці», патрубках, радіаторі, термостаті, насосі), а відмиті забруднення підтримує в зваженому стані, завдяки чому вони повністю видаляються при зливі старого антифризу.
Який антифриз залити
Якщо говорити про вибір нової охолоджуючої рідини, то перевагу слід віддати антифризу, призначеному для двигунів з алюмінієвого сплаву. Концентратkühlerfrostschutz kfs 12++ призначений для систем охолодження зі збільшеною швидкістю циркуляції, виготовлених з кольорових металів і володіють підвищеною продуктивністю.
Мабуть, це один з кращих антифризів на сьогоднішній день для двигунів підвищеної потужності. Він не містить амінів, боратів, нітритів, фосфатів, чудовоЗахищає мотор від перегріву і при цьому підходить для використання в найширшому діапазоні температур навколишнього повітря.
Щоб квадроцикл не підвів з настанням холодів, завжди бадьоро заводився і раптово не зламався в лісі, його необхідно підготувати до зими. Тепер ви знаєте, як правильно це зробити і які технічні рідини забезпечать стабільну роботу вашій техніці.
Про особливості експлуатації садової техніки та інструменту читайте в інших статтях проекту в порядку з liqui moly:
- 8 засобів, які врятують садову техніку від поломок взимку