Реставрація невеликих лещат для майстерні

19

Вітаю всіх любителів саморобок і тих, хто просто заглянув на сайт в пошуках цікавих ідей, які можна взяти на замітку. Як ви вже здогадалися з назви, мова в статті піде про те, як відреставрувати і повністю відновити старі лещата. В якості піддослідних у автора невеликі лещата, які він планує використовувати для фіксації дерев’яних предметів. Процес оновлення та відновлення нескладний, однак, автор використовує для відновлення деяких деталей токарний і фрезерний верстати, це природно ускладнює процес, адже не у кожного вони є. В іншому все просто і зрозуміло. Так само автор не використовував ніяких додаткових матеріалів, тобто він просто відновив всі деталі, єдине, що треба було замінити, це накладки на притискні губки. Думаю, ця стаття сподобається любителям давати друге життя речей. Якщо ідея вас зацікавила, ласкаво прошу, читайте статтю, дивіться відео від автора під нею і беріть на замітку.а ось в такому стані, автору дісталися лещата.

Матеріали:

* старі лещата, * ацетон, * фарба, * моторне масло,* розчинник, * сода,* демінералізований розчин,* пластикові ємності відповідного обсягу (для промивання), * вд-40.

Інструменти:

* кисті, * викрутки, * штангенциркуль, * щітка металу, * молоток,* свердлильний верстат,* фрезерний верстат,* токарний верстат,* піскоструминна установка, * шліфувальний верстат.

Крок 1.

Спочатку автор повністю оглядає лещата і «заливає»вд-шкой всі вузли і поверхні лещат, щоб іржа трохи відійшла і їх можна було розібрати.

Крок 2.

Після того, як вд-шка трохи розчинила іржу, автор розробив гвинт, затиснув лещата в лещатах і простукав всі поверхні молотком, щоб відбити іржу. Після цього автор розібрав лещата на дві частини, попередньо викрутивши гвинт. Потім автор спробував викрутити гайку, яка утримує деталь-направляючу для гвинта, але шпилька, на якій була накручена гайка обламалася, її в подальшому доведеться замінити.

Крок 3.

На цьому етапі автор спробував зняти накладки. Їх він так само «залив » вд-шкой, потім прогрів газовим пальником, спробував відкрутити фіксують болтики. Нічого не вийшло, їх довелося засвердлити, щоб зняти накладки. Залишки гвинтиків автор витягнув щипцями.

Крок 4.

На цьому етапі автор підготував всі складові лещат. Тепер все це «добро» необхідно відчистити і привести в гідний стан. Чистку автор починає обробки всіх деталей щіткою по металу. Потім всі деталі автор підвішує на деревинках і дроті на ємностями, заливає з водою, в воду насипає звичайну харчову соду. До зволікань автор під’єднав блок живлення, що це за процес, думаю ви знаєте, пояснювати не потрібно.

Крок 5.

Після содових ванн автор знову обробив всі деталі щіткою по металу. Як бачимо, деталі стали приймати більш менш нормальний вигляд. Після цього автор знову замочив деталі лещат, але вже в розчиннику іржі. Коли деталі трохи помокли, автор знову почистив їх щіткою, потім витягнув з ванночок і витер насухо дрантям. Після промивання автор отпескоструил всі деталі, тим самим видалив залишки іржі і старої фарби. Отпескоструенние деталі автор обробив на зачисному верстаті.

Крок 6.

Далі автор бере якусь блакитнувату рідину і покриває нею всі деталі, що це за рідина, я так і не зміг дізнатися. Можливо якийсь праймер або перетворювач, якщо хто знає, що це таке, напишіть в коментарях. Після покриття деталей вищеописаним складом, автор знову промив їх в демінералізованому розчині. Потім ретельно все протер дрантям.

Крок 7.

На цьому етапі автор ще раз «викупав» всі деталі лещат в масляній ванні. Не знаю для чого це, можливо, цю процедуру можна і не робити. Після масляних ванни, автор ще раз як слід протер всі деталі.

Крок 8.

На цьому етапі автор видалив заломиші болтиків, які залишилися в губках. Їх так само довелося засвердлювати, навіть ванни не допомогли. Так само авто на цьому етапі оглянув гвинт. Ручка в ньому бовталася, і автор вирішив усунути цей дефект. Він просто витягнув ручку, а отвір під неї заварив. Так само автор заварив отвори від гвинтів-заломишів. Все буде свердлитися по новому. Після зварювання автор все як слід зачистив і обробив кромки напилком.

Крок 9.

На цьому етапі автор відфрезерував деякі поверхні і ділянки лещат. Спочатку обробив майданчик-накавальню (точно не знаю як вона правильно називається), потім профрезерував майданчики під установку накладок. Потім відфрезерував площину висувної частини лещат. Всі поверхні перевірив штангенциркулем на площину.

Крок 10.

На цьому етапі автор оглянув старі «рідні» накладки на губки. Вони були в такому стані, що відновлювати їх не було сенсу. Тому автор виготовив нові з алюмінію. Не думаю, що це вірне рішення, але для фіксації деревини, цілком нормально, якщо ж в лещатах надалі доведеться затискати метал, краще для накладок використовувати сталь. З двох шматків алюмінію автор вифрезерував нові губки-накладки. Нарізав канавки, як на оригіналах. Просвердлив в накладках отвори під кріпильні гвинти з головкою під внутрішній шестигранник. Потім обробив на аркуші наждачного паперу, і так само на наждачку, заокруглив кромки.

Крок 11.

Відклавши в сторону накладки, автор взявся за основні деталі лещат. Обробив їх ацетоном потім взяв ось таку зелену фарбу в балоні, деякі поверхні закрив малярським скотчем, і пофарбував деталі лещат. Залишив до повного висихання.

Крок 12.

Поки основа сохла, автор взявся за відновлення гвинта. Як ви пам’ятаєте, отвір під ручку автор заварив. Так ось, автор затиснув гвинт в патроні токарного верстата і проточив заварену частину. Потім просвердлив новий отвір під ручку.

Саму ручку автор теж проточив на токарному верстаті. Тим самим, ідеально підігнав її під отвір. Так само обробив бобишку-фіксатор, а для її кріплення на ручці, підібрав гвинтик. Бобишку трохи розсвердлив під капелюшок гвинта. Щоб вкрутити гвинт, в торці ручки просвердлив отвір і нарізав в ньому різьблення. Потім все обробив і обточив на токарному верстаті, щоб все виглядало красиво і акуратно.

Зібрав всі підготовлені деталі, як бачимо, на даному етапі вони виглядають набагато краще, ніж спочатку, після розбирання.

Крок 13.

На цьому етапі автор приступає до складання лещат. Всі місця, де деталі будуть тертися один, автор змащує маслом. Спочатку автор змастив і встановив на свої місця накладки. Потім змастив і зібрав лещата.

Тепер потрібно встановити і закріпити деталь-направляючу для гвинта, але як ми пам’ятаємо, її болт кріплення обламався. Щоб закріпити направляючу, автор підібрав ось таку втулочку з двома гвинтиками, вкрученими по торцях. За допомогою цієї деталі автор і закріпив направляючу (детально все показано на відео).

Потім автор почав встановлювати гвинт. Але отвір під нього виявилося завеликим, тому автор виточив ось таку втулку. Була і рідна, але мабуть в процесі ремонту, відновити її не вийшло. Втулку автор запресував на своє місце, після чого встановив гвинт. На гвинті закріпив ручку. Зсередини на гвинт нанизав пружинку і фіксує (стопорне) кільце.

Крок 14.

Ось тепер лещата повністю готові до роботи, як бачимо виглядати вони стали набагато краще. Затискають і тримають деталь відмінно, це автор демонструє на відрізку бруска. Виліт лещат дорівнює 77 мм, для фіксації невеликих деталей цілком достатньо.

На цьому у мене все, всім спасибі за увагу, удачі і до нових зустрічей в гостях у самодєлкіна!!!

Ставайте автором сайту, публікуйте власні статті, описи саморобок з оплатою за текст.детальніше тут.