Відходи в інфраструктурі Бразилії: поглиблений аналіз діяльності, що створює та не створює цінності

1

Сектор інфраструктури Бразилії, який охоплює як державні, так і приватні проекти, все більше зосереджується на операційній ефективності за допомогою таких методів, як кайдзен (постійне вдосконалення). У недавньому дослідженні проаналізовано п’ять інфраструктурних проектів (2013–2014 рр.), щоб кількісно визначити співвідношення діяльності, що створює додану вартість, і діяльності, що не створює додану вартість, на будівельних майданчиках. Мета полягала в тому, щоб визначити базову лінію для майбутніх удосконалень шляхом виявлення марних витрат і неефективності, які перешкоджають продуктивності.

Чому це важливо? Інфраструктурні проекти в Бразилії, як і в інших країнах, часто страждають від прихованої неефективності. Розуміння того, де витрачаються час і ресурси, є першим кроком до оптимізації операцій, зниження витрат і покращення реалізації проекту. Це дослідження підкреслює, що навіть компанії з великим технічним досвідом можуть не усвідомлювати масштаби відходів у своїх рутинних процесах.

Методика: багатомоментний та хроноаналіз

Дослідження, проведене в партнерстві з Steinbock Consulting, використовувало дві ключові аналітичні методи:

  • Багатомоментний аналіз (MMA): Цей метод робить періодичні «миттєві знімки» діяльності на виробничому майданчику, класифікуючи працівників на три групи: тих, хто безпосередньо додає цінність, тих, хто виконує важливі допоміжні завдання (транспортування, перевірку), і тих, хто простоює або виконує непотрібну роботу.
  • Хроноаналіз: Цей метод передбачає реєстрацію активності на виробничому майданчику та кількісне визначення часу, витраченого кожним працівником на кожному етапі, обчислення частки часу, що додає вартість, і часу, що не додає вартості.

Обидва методи включали спостереження тривалістю щонайменше 60 хвилин, іноді охоплюючи цілі зміни. Шістнадцять різних видів діяльності були проаналізовані в рамках п’яти проектів: два внутрішньоміські проекти (проаналізовані як один), шосе, залізниця, трубопровід і житловий будинок.

Ключові висновки: шокова кількість відходів

Дослідження показали, що в середньому 57% часу проекту витрачається на діяльність, яка не додає вартості. Ця цифра підкреслює критичну проблему: навіть добре керовані інфраструктурні проекти страждають від неефективності.

  • Погана підготовка: було встановлено, що погана підготовка місця є основною причиною утворення відходів.
  • **Високі витрати на транспортування та переміщення: ** Проекти, пов’язані з великомасштабними переміщеннями (залізниці, автомагістралі), мали нижчу частку доданої вартості діяльності через величезний обсяг роботи, що не пов’язана з перетвореннями.
  • Недостатня обізнаність: Компанії з сильними можливостями часто не усвідомлювали масштабів марнотратства у своїй щоденній діяльності.

Докази показують, що усунення діяльності, яка не додає цінності, може призвести до негайного підвищення продуктивності. Дослідження свідчать про те, що управлінські команди повинні виділяти ресурси для вирішення цих проблем і посилювати відчуття невідкладності.

Що це означає для майбутнього

Це дослідження дає чіткий заклик до дії: інфраструктурні компанії в Бразилії повинні надати пріоритет скороченню відходів. Результати показують, що навіть легкодоступні вдосконалення — прості вдосконалення процесу — можуть дати значні результати. Кількісна оцінка відходів і підвищення обізнаності створює основу для більш ефективної реалізації проектів і більш конкурентоспроможного сектору інфраструктури.

Результати дослідження не обмежуються Бразилією. Неефективність інфраструктури є глобальною проблемою, і використані тут методи — багатомоментний і хроноаналіз — можна застосовувати будь-де для виявлення та усунення відходів.

Зрештою, це дослідження підкреслює важливість безперервного вдосконалення та постійного зосередження на створенні вартості в інфраструктурних проектах.

Previous articleПриховані витрати на будівництво: розуміння відходів поза матеріалами